پرش لینک ها

سرمایه‌گذاران به دنبال چه ویژگی‌هایی درکسب‌وکارهای استارت‌آپی هستند؟

سرمایه­‌گذاری بر روی یک استارت­‌آپ می­‌بایست از چند منظر بررسی شود. اغلب سرمایه­‌گذاران این موارد را قبل از ورود برای سرمایه­‌گذاری به طور دقیق بررسی می­‌کنند. بنیان­‌گذاران کسب­‌وکار موفق از همین قواعد برای راه­‌اندازی یک کسب­‌وکار استفاده می­‌کنند.

  • قدرت تیم مدیریت

هر سرمایه­‌گذار با ارزیابی سابقه کاری یک بنیان­‌گذار به عنوان یک مدیر و رهبر کسب­‌وکار موفق، دامنه تجربیات او در صنعتی که استارت­‌آپ در آن فعال است و مجموعه مهارت­‌ها و توانایی­‌هایی که برای موفقیت یک استارت­‌آپ مهم است، سرمایه­‌گذاری احتمالی خود را بررسی می­‌کند.

انعطاف­‌پذیری بنیان­‌گذار نیز اهمیت بالایی دارد. انعطاف­‌پذیری بنیان­‌گذار نه تنها در آمادگی برای تغییر رویه مدیریتی بلکه در ویژگی­‌های شخصیتی نیز اهمیت بسزایی دارد به طوری که کارکردن با بنیان­‌گذار کار راحت­‌تری باشد.

  • بازار کسب­‌وکار

این مورد شامل کل بازار صنعت و مقدار پولی است که سالیانه مشتریان صرف محصولات و خدمات آن می­‌کنند. سرمایه­‌گذاران به دنبال بخش­‌های بازاری هستند که در حال حاضر بیش­ترین جذابیت بازاری را داشته باشد. علاوه بر این سرمایه­‌گذاران نیم­‌نگاهی به وضعیت قدرت رقبای آن کسب­‌وکار نیز خواهند داشت.

  • محصولات یا خدمات

سرمایه­‌گذاران به دنبال تعریف واضح از محصولات و خدمات می­‌باشند. همچنین سرمایه­‌گذاران می­‌خواهند بدانند که محصول یا خدمات خاص چگونه متناسب با نیاز بازار تعریف شده است. به طورکلی محصولات یا خدمات باید مزایای بیشتری نسبت به محصولات مشابه در بازار داشته باشند تا شانس موفقیت آن افزایش یابد. همچنین هر مقدار کپی­‌کاری از روی آن محصول یا خدمات کلیدی سخت­‌تر باشد، شانس موفقیت آن بیشتر است.

  • نوع صنعت

اگر صنعتی که سرمایه­‌گذار در نظر دارد برای سرمایه­‌گذاری به آن وارد شود مبتنی بر تکنولوژی پیچیده با سرعت پیشرفت بالا و مقرون به صرفه باشد، برای او یک امتیاژ ویژه به حساب می­‌آید.

  • کانال­‌های فروش

اینکه محصول چگونه به دست مشتری­ان خواهد رسید. همچنین روش­‌های فروش و بازاریابی محصول نیز دارای تست­‌های موفقیت فروش در بازار باشد.

  • سطح آمادگی محصول

سرمایه­‌گذاران ترجیح می­‌دهند روی کسب­‌وکارهایی سرمایه­‌گذاری کنند که از بلوغ بیشتری برخوردار است. به طور کلی کسب­‌وکاری که از مرحله ایده اولیه گذر کرده باشد و سطح آمادگی فناورانه بالاتری دارد، جذابیت بیشتری برای سرمایه­‌گذاری دارد چرا که ریسک­ عدم­‌موفقیت کسب­‌وکار را تا حد زیادی نسبت به ابتدا کاهش داده است.

  • کیفیت طرح و ارائه کسب­‌وکار

به طور کلی بین کیفیت طرح کسب­‌وکار، ارائه آن و چشم­‌انداز کسب­‌وکار باید همبستگی وجود داشته باشد. اگر یک طرح جامع کسب­‌وکار در یک روش منسجم و متقاعدکننده ارائه شود از شانس بالاتری برای جذب سرمایه­‌گذار برخوردار است.

پیام بگذارید